– Vi er vel enige om at ss1 var en godkjent start. Det var litt dårlig med bremser på bilen og dekkene var relativt slitne. Men vi tok det for hva det var: En test, forteller blakerværingen Raymond Braaten til Indre Akershus Blad.

Han fant seg raskt til rette i kartleserstolen i den nye bilen.

Problemene fortsatte for karene i OS-Motorport.

Skifta bremseklosser

Men det holdt til en helt ålreit tid i mål.

Ole Gunnar og Raymond ble derimot enige om å skifte til nye bremseklosser på service, i tillegg til andre dekk.

– De to første etappene kjørte vi bevisst med dårlige dekk fordi vi ikke hadde noe og tjene på å bruke gode dekk.

På ss3 stilte vi med bedre dekk og fikk mer flyt i kjøringen. Men det mangler fortsatt mye på presisjon i kjøring. Feil innganger kaster bort tid i vegdeler og så videre, forklarer Skogli .

Gikk skikkelig galt

Hele ss3 gikk med god flyt og med kraftig progresjon.

Men kun 400 meter før mål på Letmolia gikk det skikkelig galt.

– Jeg oppfattet en såkalt 6 venstre i 6 høyre som egentlig var en 4 høyre. Det endte med en avkjøring på femtegir, i nærmere 150 kilometer i timen. Vi holdt fullt i grøfta en god stund, over stubber og stein, men traff til slutt en stor stubbe som ikke flyttet seg. Dermed var det slutt, sukker Ole Gunnar.

Sendt med ambulanse

Skogli kjente umiddelbart at det hadde skjedd noe i ryggen. Med god assistanse fra løypemannskap og serviceteam kom Skogli seg etter hvert ned til basen, hvor han ble sendt til Ringerike sykehus med ambulanse.

– På sykehuset ble det konstatert kompresjonsbrudd i ryggen. Det betyr i hovedsak flere ukers hvile og lite tid med rallybil. For bilen har også store skader, som gjør at vi i hvert fall må stå over Finnskog, sier Skogli.

Verner om sine egne

Nok en gang viser rallysporten seg å verne om sine egne. Etter ulykken har et titalls personer tilbudt hjelp og støtte av ulike typer.

OS-Motorsport benytter derfor anledningen til å takke husfruer, venner og bedrifter for all støtte de siste dagene.