Landsomfattende #metoo-kampanje – Indre vil høre din historie

Ønsker svar: - Vi har nå lagt ut en spørreundersøkelse på våre nettsider. Her ønsker vi at leserne skal dele sine metoo-historier. Undersøkelsen er selvfølgelig helt anonym, sier Indres redaktør Arne Henrik Vestreng.

Ønsker svar: - Vi har nå lagt ut en spørreundersøkelse på våre nettsider. Her ønsker vi at leserne skal dele sine metoo-historier. Undersøkelsen er selvfølgelig helt anonym, sier Indres redaktør Arne Henrik Vestreng.

Artikkelen er over 1 år gammel

De siste månedene har #metoo bredd om seg og blitt et globalt fenomen. Så langt har det til dels blitt veldig bransjespesifikt og noe som i hovedsak har involvert det øvre sjiktet i samfunns- og næringslivet.

DEL

Men metoo-historier finnes ikke bare blant politikere, skuespillere og i mediebransjen. Det foregår i alle kriker og kroker av vårt samfunn. I samarbeid med en rekke av Amedias 63 lokalaviser og Nettavisen vil Indre Akershus Blad få fram folkets metoo-historier. Hva med den innpåslitne barsjefen, eller dusten av en salgsleder, eller den klåfingrete kvinnelige økonomisjefen?

– Vi har nå opprettet en spørreundersøkelse. Her ønsker vi at leserne skal dele sine metoo-historier. Undersøkelsen er selvfølgelig helt anonym. Men man er også velkommen til å kontakte en av Indres journalister hvis man ønsker det, sier Indre-redaktør Arne Henrik Vestreng.

Til tross for et enormt fokus på seksuell trakasering de siste månedene kan definisjonen på #metoo for noen fortsatt være uklar.

– Med Metoo mener vi at en person har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet og støtter andre som har opplevd det samme, forklarer Vestreng.

På kvinnedagen 8. mars. vil Nettavisen og en rekke av Amedia-aviser over hele landet presentere omfanget av #metoo i Norge.

– Med dette ønsker vi å sette dagsorden. Å gjøre Norge bedre. Å markere en felles parole. Vi skal rett og slett speile #metoo slik hele Norge ser det, sier Vestreng.

Her finner du undersøkelsen

Artikkeltags