– Vi skal holde hender og møte den digitale verdenen sammen!

PÅ SAMME LAG: Erik Bakke (t.v.), Frank Johansen, Martin Foss og Johannes Hoff Holmedal ber inn til salgs- og servicekurs i Aurskog næringspark mandag førstkommende.

PÅ SAMME LAG: Erik Bakke (t.v.), Frank Johansen, Martin Foss og Johannes Hoff Holmedal ber inn til salgs- og servicekurs i Aurskog næringspark mandag førstkommende. Foto:

– Netthandelen er ikke en trussel, det er en mulighet.

DEL

Sitatet i overskrifta til hører Johannes Hoff Holmedal i Brainify, og det neste er det Frank Johansen som står for.

Mandag 14. oktober er Johansen leder for et salgs- og servicekurs som Aurskog-Høland utvikling avholder i Aurskog næringspark.

– For noen år siden avholdt vi også et lignende kurs. Dersom du driver en lokal virksomhet blir du aldri ferdig med salg og service, og det er fint å kunne minne hverandre på hva som er viktig, mener Erik Bakke i Aurskog-Høland utvikling.

Han mener at lokale virksomheter vanskelig kan matche utvalg og priser med konkurrentene innenfor Fetsund-brua og i Sverige, men at lokal service kan bli avgjørende for om virksomheten blir en suksess eller ei.

– I tillegg er det ingen tvil om at netthandel er noe som har kommet for å bli. Men den er ikke en trussel, det er en mulighet, fastslår Johansen.

Holmedal nikker anerkjennende.

– Vi skal holde hender sammen og møte den ditale verdenen sammen! I likhet med den fysiske verdenen, handler det om å få kunden inn i butikken. Det gjør du blant annet ved å sørge for å dukke høyt opp på søkeord på nettet, forklarer han.

– Ville omsatt for mindre uten netthandel

Brainify har utviklet den lokale appen hændle.no, for å hjelpe lokale virksomheter på nett.

I tillegg vil daglig leder Martin Foss i Power fortelle litt om suksessen til hans firma.

– Vi har vært med på alle nettaktiviteter og tilbud som kjeden vår har tilbudt siden vi starta på Bjørkelangen i 2010. Uten disse aktivitetene ville vi omsatt for 6-8 millioner mindre i året. Nå skal jeg ikke røpe for mye om det jeg skal prate om på kurset i avisa, men det handler blant annet om å være blide, tilgjengelige og sørge for at kunden blir sett, forklarer Foss.

Artikkeltags