Har omsatt for millioner etter ett år: – Nå har vi satt enda høyere mål for 2018

Fornøyd: Madeleine Brevik er salgssjef for varehuset. Hun forteller at det har vært mange kunder innom Skeidar, både før og etter jul.

Fornøyd: Madeleine Brevik er salgssjef for varehuset. Hun forteller at det har vært mange kunder innom Skeidar, både før og etter jul. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

BJØRKELANGEN: I romjula var det et år siden møbelkjeden Skeidar åpnet varehuset i Bjørkelangen Næringspark. Driftssjef Kristin Harila er godt fornøyd med det første driftsåret.

DEL

– Vi hadde et mål om at omsetningen skulle ligge et sted mellom 16 og 18 millioner kroner. Det har vi klart og er derfor veldig fornøyd, forteller driftssjef Kristin Harila i Skeidar Living Group.

Da Skeidar åpnet i desember 2016 hadde butikken tolv ansatte. I dag har butikken elleve ansatte fordelt på to fulltidsstillinger, og ni deltidsstillinger.

Les også: Denne ulven kostet 23 millioner kroner før den ble skutt

– Driften går som forventet

I oktober skrev Indre Akershus Blad at det gikk rykter om få besøkende hos Skeidar på Bjørkelangen. Dette ble avkreftet av driftssjefen. Hun svarte da at varehuset på Bjørkelangen gikk som forventet.

– Det er en liten butikk på et lite sted nært Oslo. Vi tror at mange velger å reise til større Skeidar-varehus for å handle.

I saken fortalte driftssjefen også at butikken vurderte å endre åpningstidene for å tilpasse den etter antall besøkende. Ifølge Harila er dette noe møbelkjeden fortsatt vurderer.

Les også: Kjøpt for 28,2 millioner i 2010 – nå er Ekebergbygget til salgs igjen

– Fornøyd med julehandelen

Driftssjefen forteller at hun er fornøyd med julehandelen og at butikken har solgt 28 gavekort før jul.

– Hva er planen for butikken framover?

– Fjorårets omsetning var bra, nå har vi satt enda høyere mål for 2018 og vil jobbe for å oppnå disse, forteller Harila.

Artikkeltags