Gå til sidens hovedinnhold

– Vi vet at det funker, derfor gjør vi det igjen

Artikkelen er over 2 år gammel

BJØRKELANGEN: I helgen blir det vafler, grilling og salgsboder i Bjørkelangen Næringspark.

Aktørene i Bjørkelangen Næringspark drar i samlet flokk for å motvirke handelslekkasjen.

Bjørkelangen Næringspark på Bliksrud vokser stadig, med Skeidar og Plantasjen som siste tilskudd. Virksomhetene i næringsparken er opptatt av å samarbeide for at flere i Aurskog-Høland skal legge igjen penger i bygda. De drar i samlet flokk for å motvirke handelslekkasjen.

– Vi ønsker å bli flinkere til å samarbeide, og vi ønsker at flere benytter de lokale tilbudene i næringsparken. Derfor markedsfører vi oss sammen, slik at vi kan styrke og utvikle næringsparken som en merkevare, sier salgs- og markedssjef Andreas Nesjø i Merli Utleiesenter til Indre Akershus Blad.

Han mener det er et viktig grep for å styrke lokal handel.

– Vi vil ha fokus på at man ikke skal dra innover for å kjøpe det man trenger, men heller benytte lokale butikker. Hvis man ønsker lokale butikker også i fremtiden, er det viktig at man bruker dem, sier Nesjø.

Han tok i fjor initiativ til en «superhelg», og i helgen blir det reprise i Bjørkelangen Næringspark, med grillmat, vafler og skattekister til barna.

– Dette ble en suksess i fjor, og det ønsker vi å gjenta. Vi vet at det funker, for vi fikk veldig positive tilbakemeldinger i fjor. Vi lager en handlegate med salgsboder, sier Nesjø.

– Er dette noe dere vurderer å gjøre oftere enn kun én gang i året?

– Det har vært luftet, men det handler om å få plass til dette mellom de ulike arrangementene som foregår. Vi snakket om å ha det i juni også, men da er det veldig mye som skjer. Vi ønsker ikke at dette skal krasje med alt mulig annet, sier Nesjø.

Kommentarer til denne saken