Broom: Etter bolig, er bil for mange av oss den største investeringen vi gjør. Biler er dyre i Norge, det koster også å eie og bruke dem.
Da er det naturligvis også viktig for de ulike bilmerkene at kundene deres er fornøyd og i år er det nettopp et bilmerke som topper resultatlisten av Norsk Kundebarometer.
6.446 forbrukere har deltatt i årets undersøkelse som viser hvor lojale og tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.
Det ble Volvo som gikk helt til topps og er vinner av Kundetilfredshetsprisen 2018.
Dermed løfter de seg ytterligere fra i fjor. Da ble Volvo nummer tre, bak finn.no og Flytoget som delte førsteplassen.
– Dette er veldig gøy og et bevis på at satsingen vi gjør på kundetilfredshet sammen med våre forhandlere er vellykket, sier Øystein Herland, administrerende direktør i Volvo Car Norway AS.
Mer enn 160 virksomheter fra omlag 30 ulike bransjer deltok i undersøkelsen som er gjennomført av Norstat på oppdrag fra Norsk Kundebarometer. Fire bilmerker kommer blant de ti beste på kundetilfredshet, og best av alle er Volvo-forhandlerne.
For å komme i den posisjonen har Volvo jobbet målrettet over flere år.
– Allerede i 2011 bestemte vi og forhandlerne oss for å bli best i bilbransjen innen 2016. Det klarte vi gjennom sterkt fokus på utvikling av kultur og kundeforståelse. At vi nå også er best uansett bransje er stort, sier Herland, i en pressemelding.