Eika om bank-problemene: – Beklagelig og ikke godt nok!

Beklager: Informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Beklager: Informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Artikkelen er over 1 år gammel

Med jevne mellomrom har lokale sparebanker problemer med nettbank og mobilbank. – Vi gjør det vi kan for at det ikke skal skje igjen, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

DEL

Onsdag var mobil- og nettbanktjenesten til bankene i Eika-gruppen nede i flere timer. Alle de lokale sparebankenes kunder ble rammet. Det er ikke første gang Eika-gruppen sliter med driftsproblemer på disse tjenestene.

– Onsdagens feil var knyttet til en feil som oppstod etter en endring på servere hos en underleverandør i Danmark. Problemet rammet også mange banker i Danmark og flere i Sverige som er knyttet opp til de samme serverne. Det var ganske omfattende og svært uheldig, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eikagruppen.

Han forteller at Eika gjør alt i sin makt for å sørge for mer stabile tjenester.

– Tjenestene faller ut for ofte. Det er ikke godt nok! Samtidig kan vi aldri garantere oss mot at slike hendelser vil kunne oppstå. Vi snakker om komplekse IT-systemer og muligheten for både menneskelige og tekniske feil er alltid til stede. Men saken er løftet til høyeste nivå i Eika. Vi har tydelige forventninger til vår leverandør om at slike hendelser må unngås og følger dette opp tett, sier Ulven.

Få nyhetene rett på din mobil!

Last ned appen indre.no, og få varsel på mobilen om de viktigste hendelsene og nyhetene.

For iPhone

For Android

Artikkeltags