- Utenfor vår kontroll

BEKLAGER NETTBANKPROBLEMER: Administrerende banksjef Odd Nordli i Aurskog Sparebank. Foto: Bjørn Ivar Bergerud

BEKLAGER NETTBANKPROBLEMER: Administrerende banksjef Odd Nordli i Aurskog Sparebank. Foto: Bjørn Ivar Bergerud

Artikkelen er over 2 år gammel

AURSMOEN: Administrerende banksjef Odd Nordli i Aurskog Sparebank beklager ovenfor bankens kunder at nettbank-maskineriet har fusket litt den siste tida.

DEL

Det var spesielt forrige helg som mange rapporterte at de ikke kom inn i nettbanken, men også en kort periode torsdag ettermiddag denne uka har det vært problemer.

Administrerende banksjef Odd Nordli i Aurskog Sparebank beklager problemene.

Les også: 100.000 i gave til Stiftelsen Aur Prestegård

- Rent praktisk sett er det veldig lite vi kan gjøre når teknisk svikt oppstår. Litt over 70 andre banker i Eika-systemet var rammet av de samme problemene som våre kunder fikk. Det vi kan gjøre noe med, er å være i beredskap og yte den servicen som er mulig for våre kunder i en slik situasjon.

- Hva kan dere være behjelpelige med når teknologien svikter?

Les også: Vil vitalisere boligklubb

- Vi prøver å finne løsninger og å hjelpe folk praktisk over telefonen, og i noen tilfeller har vi klart å ordne opp med overføringer også videre per telefon også. Vi har faktisk kun hatt én skriftlig klage på nettbankproblemene, og da vi svarte vedkommende, fikk vi forståelse tilbake, forklarer Nordli.

- Hva gjør dere for at slike problemer skal oppstå sjeldnere i framtida?

- Vi tar dette på dypeste alvor og har tatt det behørig opp med instansene som leverer og drifter tjenesten for oss, avslutter Odd Nordli.

Artikkeltags