– Den siste tiden har vært litt i overkant intens. Mangel på deler, nye endringer og andre småting har ført til at det, ved siden av jobb, har gått i ett, forteller fører Ole Gunnar Skogli.

Det som skulle være små justeringer etter sørlandet i mai, viste seg å bli en del mer arbeid. I tillegg har jakten på nødvendige deler vært tung.

– På sørlandet sleit vi med for høyt turbotrykk og en diff som var langt fra optimalt satt opp. Det meste har latt seg ordne enkelt, men den diffen har bydd på litt hodebry. Vi har hele tiden jaktet på en komplett diff med rett utveksling, men det endte med at vi måtte sette sammen en ny. I tillegg viste det seg at diffhuset ikke kunne brukes, på grunn av skader. Med god hjelp av mange ivrige rundt oss, kom det på plass en diff nå på mandag, sier Skogli med et flir.

Aurskog-Høland Rally er, ved siden av Numedalsrally, teamets favorittløp.

Med harde, fine og raske veier, kan Sierraen få brukt all effekten.

– På grunn av hektiske tilstander i det siste, har jeg ikke satt meg noen spesiell målsetning. Men jeg håper på en problemfri dag, med mye moro og hastigheter over 200 kilometer i timen, slår Ole Gunnar fast.

Kartleser Raymond Braaten er veldig klar for helgens løp på hjemmebane. Selv om oppladningen til løpet ikke har vært optimal, har Braaten en god følelse før helgen

– Vi får satse på et reint løp. Vi vet at både bil og team er gode for en topplassering, men nå skal vi først og fremst til mål. Kommer vi til mål uten problemer, tror jeg en pallplass er innen rekkevidde , sier Braaten.

Årets utgave av Aurskog-Høland Rally består av 12 fartsetapper.

Løpets totale lengde er 275km.